poniedziałek, 20 stycznia 2014

Recenzja książki "Niezgodna" Veronica Roth

Niezgodna - Autor: 
Veronica Roth

Tytuł oryginału: Divergent
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 20.03.2012
Liczba stron: 352
Kategoria: fantastyka, fantasy

Po przeczytaniu trylogii Igrzysk śmierci szukałem czegoś podobnego, czegoś równie dobrego. "Szukajcie a znajdziecie", i znalazłem "Niezgodną". Pierwsze co przyciągnęło moją uwagę do książki to okładka a dokładniej mówiąc opinie znajdujące się na niej m.in "Po IGRZYSKACH ŚMIERCI nadchodzi NIEZGODNA", czy też "Dla tych, którzy zakochali się w Igrzyskach śmierci i nie boją się stawić czoło okrutnym okrutnym testom siły i odwagi, nagrodą jest ta niesamowita, nieprzewidywalna podróż z Niezgodną, podróż, z której nie da się zawrócić", tego właśnie szukałem.

"Niezgodna" opowiada historię Beatrice Prior czy, inaczej Tris żyjącej w społeczeństwie podzielonym na frakcje zbudowanym na ruinach Chicago, w którym wyróżniamy pięć frakcji - Prawość, Altruizm, Nieustraszoność, Serdeczność, i Erudycja. Każdego roku wszyscy szesnastolatkowie zostają poddani próbie przynależności, a ci, którzy wykażą predyspozycje do więcej niż dwóch frakcji zostają "niezgodnymi" i w niewyjaśniony sposób likwidowani. O istnieniu niezgodnych wie niewielu, jednak istnieją wśród nich ludzie próbujący ich chronić poprzez zatajenie niezgodności. Beatrice w dniu wyboru frakcji zaskakując wszystkich wybiera Nieustraszonych, jednak, żeby zostać nieustraszonym musi przejść szereg testów, które są trudne i równie niebezpieczne, jeśli zawiedzie zostanie bez frakcyjną żyjąc do końca życia w ubóstwie, jednak jest to jej najmniejsza zmartwienie.

Po mimo ledwie przeczytanych Igrzysk i wysokich wymagań, Niezgodna mnie nie zawiodła. Książkę czyta się miło i szybko, jest napisana prostym i zrozumiałym językiem skierowanym do nastolatków. Opinie nie kłamią, niezgodna jest równie dobra co Igrzyska śmierci, więc, jeśli jesteś fanem czy fanką ta książka jest dla ciebie. Po, mimo że książka jest świetna ma też minusy, największym jest denerwujące czasami zachowanie Tris, czasem wydawało mi się, że kawały o kobietach mówią właśnie o niej (mówię tak, myślę co innego, zrobię swoje), na szczęście usprawiedliwiają ją intencje.

Ocena: 9/10.

Jeśli masz jakieś uwagi, zauważyłeś/łaś błędy czy też masz jakieś rady zapraszam do komentowania. Pamiętajcie że linki do waszych blogów w komentarzu zawsze mile widziane.

3 komentarze:

  1. Miałam ją przeczytać, bo także mnie zaciekawiła. Muszę zrobić to jak najszybciej. Co do Igrzysk Śmierci to są genialne ♡
    Zaciekawił mnie blog, więc obserwuję.
    http://borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa pozycja, z miłą chęcią ją przeczytam. Uwielbiam fantastykę.
    Kilka rad: postaraj się pisać dłuższe recenzje, zmień czcionkę ta jest b.męcząca wyłącz weryfikacje przy dodawaniu komentarzyi. A poza tym jesteś na świetnej drodze rozwijania bloga. Powodzenia i zapraszam do siebie :)
    http://recenzjemystic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiła mnie Niezgodna :D Poczytam, bo kocham czytać <333

    Zapraszam na mojego bloga: http://percy-and-annabeth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń