poniedziałek, 13 stycznia 2014

Moje ulubione książki


Zanim napiszę swoją pierwszą recenzję chciałbym napisać o moich ulubionych książkach.
Ale najpierw zdefiniuję swój pogląd jaka powinna być ulubiona książka .Ulubiona książka to jakby nie patrzeć najlepsza spośród przeczytanych przez nas książek , taka książka powinna zapierać dech w piersiach, powinniśmy czuć po jej przeczytaniu pustkę w życiu, ulubiona książka to tak z która się utożsamiamy, i na pewno to taka która wywołuje w nas emocje.

Pierwszą moją ulubioną książką jest "Metro 2033" Dmitrija Głuchowskiego.

Ci co czytali wiedzą o czym jest a ci co jeszcze nie mieli okazji odsyłam: Metro 2033 Opinie i recenzję - Lubimy czytać. Pewnie się dziwicie czemu akurat ta. Wybrałem Metro 2033 na ulubioną ponieważ pokazuję mi że należy się cieszyć życiem takie jakie mamy nie zależnie w jak bardzo złej sytuacji się znaleźliśmy, żebym nie żałował że mieszkam w bloku czy nie noszę najnowszych modnych ubrań, żebym nie narzekał na pogodę i dostrzegał najmniejsze mogłoby się wydawać przyjemności w życiu takie jak deszcz, śnieg, wiatr, naturę dookoła czy też uśmiechniętych szczęśliwych ludzi. Czytając metro czuję się jakbym tam był, w świecie gdzie prąd to luksus, w świecie gdzie walczy się o pożywienie, w świecie gdzie znalezienie się w mojej sytuacji to więcej niż marzenie - znalezieni w mojej sytuacji myśleliby że są w raju, w świecie gdzie słońce oślepia, powietrze truje, a burek chce nas zjeść mogłoby się wydawać nie ma szczęścia  jednak jak czytamy okazuję się że pomimo krzywd ludzie z metra potrafią być szczęśliwi, potrafią kochać i próbują nie stać się potworami w potwornym świecie.

Drugą moją ulubioną książką jest Hobbit.
 Mogłoby się wydawać że lubiąc metro 2033 nie można lubić Hobbita a przynajmniej nie może być to druga ulubiona książka,  przecież są to dwie różne książki nie mające nic wspólnego ze sobą. Może i tak ale uwielbiam hobbita z innych powodów niż metro. Hobbit pozwala mi się przenieść w magiczny świat śródziemia zapominając o problemach jakie mnie martwią, przedstawia piękną historię Bilba który nigdy by się po sobie nie spodziewał tak wielkiej odwagi. Tolkien pokazuję w że życiu nie należy oceniać ludzi, ten łobuz może mieć więcej serca niż nie jeden z nas, ten leniwy może wziąć się za siebie i osiągnąć coś. Uwielbiam też Hobbita za jego klimat, ci co czytali wiedzą o czym piszę ci co nie to z całym sercem zachęcam go przeczytać. Hobbit Ocen i recenzję - lubimy czytać.

 "Kto czyta książki, żyje podwójnie." -Umberto Eco.

A jakie są wasze ulubione książki?na koniec chciałbym was pożegnać tym oto kawałkiem Fun - Some nights  ...idę czytać. :)


5 komentarzy:

  1. Cóż, co do czytania to zgadzam się całkowicie, sama uwielbiam się przenosić w pełen tajemnic świat, w którym wszystko się może zdarzyć. Czasem, aby zapomnieć o problemach, lub po prostu się zrelaksować. Metra nie czytałam, więc wypowiedzieć się nie mogę. Hobbit to książka, która nie podobała mi się od początku do końca, styl pisania mi nie odpowiada, a fabuła (chodzenie po lesie) nie jest zbyt wciągająca. Każdy ma swój gust, więc nie uważam, że masz od razu usunąć ten post, w końcu o gustach się nie dyskutuje.
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. zapraszam do siebie sennikmysz.blogspot.com

      Usuń
  2. Ja też kocham hobbita ale jeszcze bardziej "Władcę pierścieni". widziałeś 2 cz. Hobbita ?
    Jeśli nie to koniecznie idź bo warto.Weszłam na twój profil w lubimyczytać.pl i widzę że mamy bardzo podobne gusta jeśli chodzi o książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że widziałem :D szczerze nawet fajnie że film się różni od książki, przez to jest ciekawszy, osobiście Hobbita przeczytałem 3 razy więc już przed 1 częścią bałem się że może być nudno, najważniejsze że Hobbit nadal utrzymuje swój fantastyczny klimat. :)

      Usuń
  3. moja ulubiona to (zaraz po Harrym) Wojny Świata Wynurzonego. Absolutnie wspaniała trylogia o zawodowej morderczyni, która zakochała się w swojej ofiarze. Polecam wszystkim. Kocham również Atramentowe Serce i Emilkę L.M. Montgomery.
    Sama mam blog z recenzjami. http://receznje-ksiazek-filmow-gier.blogspot.com/
    Twój zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń