czwartek, 16 stycznia 2014

Recenzja książki "Szklany tron" Sarah J. Maas


Szklany tron - Autor: Sarah J. Maas


Tytuł oryginału: Throne of Glass
Wydawnictwo: Uroboros
Data wydania: 25.05.2013
Liczba stron: 520
Kategoria: Fantastyka, Fantasy.

Po "Szklany Tron" autorki Sarah J. Maas sięgnąłem nie zamierzenie, zobaczyłem po prostu że ktoś  oddał ją razem z książką "Niezgodna" która była świetna, więc pomyślałem co mi szkodzi, może będzie ciekawa, zwłaszcza że książka należy do mojego ulubionego gatunku tj. Fantasy. Szklany tron zaczyna się w kopalni soli gdzie główna bohaterka siedemnastoletnia zabójczyni Celaena odsiaduję wyrok dożywocia  za swoje przewinienia. Po mimo dożywocia pewnego dnia Celaena dostaję propozycję wzięcia udziału w turnieju na miano królewskiego zabójcy, choć nasza bohaterka jest znaną okrzykniętą mianem najlepszego zabójcy na świecie nie ma łatwo, musi stanąć do walki z najlepszymi wojownikami, złodziejami, zabójcami w całym królestwie.  Na szczęście choć wszyscy słyszeli o Celaenie nikt nie wie jak wygląda, a na pewno nie będą się spodziewali tego po tak młodej osobie. Kiedy zaczyna się turniej a Celaena ćwiczy pod pilnym okiem swojego trenera zaczyna dziać się coś złego i mrocznego,  ginie jeden z uczestników, a po jakimś czasie podobny los spotyka innego uczestnika turnieju, obaj zamordowani w brutalny sposób wskazującym że to nie były przypadkowe morderstwa. W książce przewija się wątek miłosny co jest jeszcze jednym dodatkiem od autorki zapobiegającym monotonności co szczerze doceniam i zaliczam jako dodatkowy plus. Fabuła jest nie przewidywalna, a książka napisana przejrzystym i zrozumiałym językiem co jest dodatkowym atutem i powodem sięgnięcia po nią. Szklany tron polecam wszystkim ale szczególnie tym co przeczytali takie pozycje jak "Igrzyska śmierci" czy też wspomnianą wyżej "Niezgodną".  
Ocena: 8,5/10. 

Mam też dobrą wiadomość dla tych co czytali. Wydawnictwo uroboros już pracuję nad tłumaczeniem kolejnej części "Szklanego tronu".

Jeśli masz jakieś uwagi, zauważyłeś/łaś błędy czy też masz jakieś rady zapraszam do komentowania. Pamiętajcie że linki do waszych blogów w komentarzu zawsze mile widziane.

5 komentarzy:

  1. Jest dobrze wspaniale wypowiadasz się na temat książki ciekawa recenzja po prostu zasługa twoja tak przestawiłeś książkę że wydaje się też ciekawa. Jedna uwaga mała Recenzja to ocena obiektywna więc musisz wziąć pod uwagę wady książki. I najlepiej pod koniec wypisać strony pozytywne jak i negatywne.

    Pozdrawiam http://itsmateusz.blogspot.com/ czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny blog !!!!!!!!!!!
    zapraszam do mnie ;)
    http://princessworld04.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy wyglad, ale niestety nie moja tematyka. Ogolnie lubie fantasy, ale jak do tej pory zadna z tych ksiazek niezbyt mnie zainteresowala.
    Moze obs za obs? http://receznje-ksiazek-filmow-gier.blogspot.com/
    Jak zdecydujesz, napisz kom pod ostatnim postem

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo,widzisz tego mi było trzeba-kolejnej ksiażki w klimatach Igrzysk Śmierci! :) Dzięki za info będe szukał po ksiegarniach :D
    http://wiedzminskiesiedliszcze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń